آنتالیا
 
ForNewDay
 
 
برچسب:,  

 

 

 آنتالیا: در قرن چهاردهم سیاحی به نام ابن بطوطه، همتای مسلمان مارکو پولو، در مکتوبات خود نوشت که آنتالیا یکی از زیباترین شهرهاییست که به عمر خود دیده است. امروزه، کسانی که از این شهر بازدید می کنند به راحتی این دیدگاه را درک می کنند. آنتالیا (که از شهرهای مهم ساحل شرقی مدیترانه است) در منطقه ای حاصلخیز و هموار قرار گرفته که دورنمایی از کوههایی بلند و اغلب پوشیده از برف دارد. کسانی که می خواهد در تعطیلاتشان چیز فوق العاده ای را تجربه کنند و با تاریخ آنتالیا آشنا گردند از آنجا دست خالی باز نخواهند گشت. کارین (Karain)، که غاری درست در شمال این شهر است، دربرگیرنده قدیمیترین سکونتگاه انسان در ترکیه می باشد. رومیها، بیزانسیها و "سلجوقیها" همیشه از آنتالیا یاد کرده اند و به توصیف آن پرداخته اند. امروزه، آنتالیا ترکیبی از یک کلانشهر مدرن و یک شهر کوچک با ظاهری قدیمیست. در کالیسی (Kaleiçi)، بازدیدکنندگان آنتالیای اصلی را تجربه خواهند کرد.

 
این منطقه واحه ایست با مساجد کوچک و ترکیبی ازخانه های نوسازی شده و قدیمی ساز چوبی دوره عثمانی که متعلق به قرن گذشته می باشند. در بندرگاه، یات لیمان، بارها و کافه های کوچک دنج متعددی وجود دارد که در آنها می توانید بنشینید و در آرامش از حرکت قایقها در خلیج نزدیک آنجا لذت ببرید.

کارهایی برای انجام دادن و جاهایی برای دیدن:
 
پرقه: پرقه، در 11 مایلی آنتالیا، سکونتگاه هیتیها در حدود سال 1500 میلادی بود که بعدها یونانیها در پی جنگ تروآ آن را به اشغال خود در آوردند. در محدوده بسیار وسیعی از خرابه ها، یک آمفی تئاتر رومی، یک استادیوم بزرگ و چندین خیابان با ستونهایی متعلق به روزگاری وجود دارد که پولس رسول در یکی از ماموریتهایش در اینجا توقف کرد. با یک اتوبوس محلی یا "دولموش" (که یک نوع مینی بوس است) به آنجا خواهید رفت.

موزه باستان شناسی: در اینجا، با قدم زدن از میان مجسمه های رومی حفاظت شده، تابوتها و بقایای بزرگی از آمفی تئاتر پرقه چیزهای دیدنی بسیاری خواهید یافت. در یک محفظه شیشه ای کوچک در میان تندیسها، استخوان آرواره ای خواهید یافت که متعلق به سانتا کلاوز (Santa Claus) است که در پاتارا به دنیا آمد و در دمره به خاک سپرده شد. این موزه همچنین حاوی کلکسیونی از لباسهای محلی و قالیچه های بسیار زیبا است. بخش مربوط به کودکان به شکلی بسیار آموزنده طراحی شده است.

مسجد کنگره دار (Yivli Minareli): این مناره راه راه توسط سلطان کی قباد (Keykubat) در قرن سیزدهم ساخته شده و سمبل شهر می باشد. یک مجسمه بسیار پرمعنی از کمال آتاتورک در حال سواری در نزدیک این محل قرار دارد.

مدرسه قاراتای:
این مدرسه قرآن یک نمونه خوب از دوران فوق العاده سنگ کاری در گذشته می باشد.

طاق نصرت هادریانوس: این بنا پیش از بازدید امپراتور روم در سال 130 میلادی ساخته شد و بخشی از دیوار شهر در قرون وسطی است که یک ورودی باشکوه برای محدوده قدیمی آنتالیا می باشد.

بلک: بلک (Belek)، که یک تفرجگاه ساحلی می باشد، در جاده منتهی به آلانیا واقع شده است. اگر علاقه مند به گلف باشید در اینجا یک میدان گلف معروف را خواهید یافت. علاوه بر این، بلک هتلها و رستورانهای بسیاری خوبی دارد. اتوبوسی که به الانیا می رود در بلک توقف می کند.

 

***


برگرفته از مطلب وبسایت Arrival Guides به زبان انگليسي در نشانی ذیل:
 

http://www.arrivalguides.com/EN/Travelguides/Europe/Turkey/ANTALYA/thecity


 مترجم: سعید رمضانپور





خوش آمدید
این وبگاه جهت ارائه نمونه ترجمه های اینجانب است. در صورت تمایل برای همکاری با نشانی ایمیل ذیل مکاتبه فرمائید sramezanpur@gmail.com